dinsdag 4 augustus 2015

Soms...






Soms kom ik mezelf tegen
en dan zeg ik niet eens gedag.

(Peter Oole)

Dat heeft Lein regelmatig
dat ze zichzelf tegenkomt.

(not always a joy)

(soms blijft het dan ook wat stil op de blog)

Maar nu het zomer en vakantie is
en 
de vermoeidheid 
en
voorhoofdsholteonsteking 
(bonus)
getackeld zijn...

Kom ik mezelf 
alsnog tegen
als MarjoLein





In de pluktuin
*klik*


Op de Rotterdamse Oogstmarkt
*klik*


en uiteraard staat er inmiddels ook zo een 
op Lein's balkon.

De enorme bos van 
Stadskruid
(kruiden gekweekt op Rotterdamse bodem
*klik*)


hangt inmiddels te drogen. 
(Stadskruid staat ook op de Oogstmarkt)
(en als je eens niets te doen hebt:
ga erheen! 
Het is een mooi en leuk initiatief!)
(lokaal, biologisch, ecofriendly)

Voorts 
kom ik mezelf tegen
in het bijenlint 
(Gordelweg)







en dan zeg ik wél gedag
want Lein 
praat met plantjes. 
Zo'n gladiool is ze wel.
(Oja en wild. Dat ook.)



Dag!

Lein


PS1. Wil je meer weten over de vuilniswagens van de Roteb 
en de prachtige dichtregels daarop?
*klik*


PS2. Dat Lein in Rotterdam woont, 
moge na dit 
ietwat chauvinistisch georiënteerde 
blogje
duidelijk zijn.




1 opmerking:

  1. Aaaaahh Lein, nooit geweten dat marjolein hetzelfde is als oregano, daarom vind ik je dus altijd zo lekker ruiken, hihi!
    Had tijdens mijn vakantie in greece in mei al verse oregano meegenomen, helaas, die is al helemaal op :(

    Hele mooie blog en wat is er toch veel leuks te doen in Rotterdam!
    Dank je en oh ja, de vuilniswagens met poezie waren me ook al opgevallen, mooi gevonden, toch?!

    Liefs en kruidige en geurige groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen