zondag 7 juli 2013

Tuintje/ Little garden


Lein had altijd al iets met plantjes
(hoe kan het anders 
met zo'n naam...)
Helaas 
ging op het balkon 
altijd alles dood. 
:(
Voor werk 
moest ik vaak een aantal dagen van huis
en plantjes in de zon zonder water...
dat gaat nooit zo heel lang goed.
Nu mijn weekschema 
al een tijdje anders is
lukte het al wonderwel
de planten in huis 
tot ongekende florissantie 
op te kweken en te stekken.
\

Dat ik basilicum 
voor langer dan 2 weken in leven houd
mag een unicum heten :o
(ze moeten elke dag water, dus tja)

Dit wordt een parapluplant (2 om precies te zijn)

Toen werd het voorjaar 
en 
tijd voor een nieuw experiment:
het balkon.
Ik begon met wat radijszaadjes.
Hoe leuk! is het 
als er na een paar dagen
ineens iets groens boven de grond komt!

Ik wist niet 
dat je daar zo blij van kon zijn.
Really pure Joy.

De dahliaknollen die ik daarna plantte, 
kwamen
oh joy
ook al snel boven.


 
Ik kan bijna niet wachten tot ze bloeien!

Ik kocht meer zaadjes, 
ook al was het wat laat in het seizoen. 
Nog meer zaaien en wachten en jihoe!
(en ook zijn zaadjes 
budgetvriendelijker dan complete planten)
En oh joy again:
Ze doen het! Ze doen het!

Ik scoorde wat planten uit bevriende tuinen 

citroenmelisse              vrouwenmantel

(oh, en ook uit bos en berm) (erhm...)

klimop                   muurpeper



kwamen de 3 zaadjes mooi op. 
1...      2...    3...? 
?
Tja.
1 plantje sneuvelde helaas, 
doordat 
IEMAND 
met witte pootjes en zwarte oortjes
er op ging staan. 

Ballonklokje (vind ik zo'n blij plantje)



lavendel en margrieten 
uit de aanbieding 
 (budget, budget...)
...en dan wordt het al wat.

Ik geloof dat ik een nieuwe hobby heb :)

Goh Lein, en haak je dan nog wel?
Jahoor :)
Kijk maar:



Maar vaak zit ik
tussen de drukte door
in mijn nieuwe zitje bij het balkon.

gewoon te dromen
(of te peinzen)



Oja
en De Snoes moet natuurlijk
met alles

per se 
meedoen :D
(maar dat is ook wel weer gezellig.


Liefs, Lein





Geen opmerkingen:

Een reactie posten