zondag 21 juli 2013

Parapluutje, parasolletje.


De zon schijnt volop deze dagen. 
Ik weet niet precies wat de "zonkracht" is
maar in ieder geval: flink!
Ik zou soms willen 
dat ik tijdens mijn fietstochten 
even 
onder de parasolletjes 

in de berm kon zitten.


Ze zijn er iets te klein voor....



en ook de hoeveelheid schaduw
is marginaal te noemen.


De enige die groot genoeg is




Niet verstandig om aan te raken!
(risico op blaren)
Wel mooi om te bekijken.
Reusachtig zijn ze, 
het lijken een soort mutanten.
(Vergelijk de bladeren
naast mijn voeten
of de krat van m'n fiets)

HUGE! 
(deze was 5 m hoog)

(wow!)

De vormen van de plu's
vind ik zo fascinerend!
Mijn computerhoekje ....







Eerder dit jaar 
was er al het fluitenkruid
nu andere planten uit 
(bij Lein heet dat gewoon 

(minder blaar-gevaar)
(maar wel huid-irritatie mogelijk)
















Als kind verzamelde ik 
deze "vogelnestjes"

(die ontstaan als de zaden rijpen)
om er mee te knutselen.
Die kunstwerken 
zijn verloren gegaan uiteraard, 
maar altijd als ik er 1 zie.....

(wordt vervolgd)
(ze zijn nog niet echt goed rijp)


Geniet van de zon!
(of neem een parasolletje 
als het je te heet wordt)


Liefs, Lein










Geen opmerkingen:

Een reactie posten