zaterdag 18 juni 2016

Blauw blauw ik hauw van jauw


Okee
vandaag 
(en de dagen hiervoor)
is de lucht eerder grijs
dan blauw
en er valt ook steeds water uit

maar een paar weken terug
waren er dit soort dagen:

Hemelsblauw


(en daar denk ik dan maar aan,
op dagen als deze)

Kijk: 



Het kan dus echt!
(kom op lucht, 
je kan het!)




Niet alleen in de lucht
maar ook in de berm was het blauw






Vergeet-me-nietjes-blauw





Ereprijs-blauw




Ik vind die bloemetjes 
zó waanzinnig mooi :)

Voor een plantje dat
"gewone ereprijs" heet
vind ik het toch wel heel bijzonder.
De bloempjes zijn zo klein
zo teer
maar zo intens blauw, 
en ze vormen zo'n mooi zwevend blauw tapijt
in het gras.
En die ieniemini-meeldraadjes...!
:)
En elk bloemetje is toch weer anders.










Lein zag ook nog
Ossentong-blauw







Hondsdraf-blauw






Komkommerkruid-blauw
(Bernagie)



En in de stad
blauwe regen
(maar dan droog)




Onlangs
vond ik op een snuffelmarkt
voor 1 euro
dit leuke boekje



Lein had natuurlijk nog geen flora....
euh...

Maar wat zo leuk is:
in deze 
staan de bloemen per kleur afgebeeld -
met de rand van de bladzijden
zit je meteen bij de kleur die je zocht.






Leuk hè?
(Lein vindt dat leuk).



In een andere flora
is goed te zien
hoeveel soorten ereprijs
behalve die "gewone"
er nog meer zijn.





En hoe veel soorten 
vergeet-me-nietjes
er eigenlijk bestaan






Die vergeet-me-nietjes
inspireerden
tot 1 en ander...




...daarover later meer.


Dag!


Lein



Geen opmerkingen:

Een reactie posten