maandag 14 september 2015

About silver linings, rainbows and gold.


Silver Lining 

soundtrack
*klik*


Vandaag was Lein
bij 1 van de kindjes
(nee niet stuiterballeke).
Vorige week ging dat niet 
wegens kiespijn (bij Lein).

We werkten aan wiskunde
- dat niemand op school nou even
de moeite nam
om 1 en ander te tekenen
zodat zijn autistische hoofd
het ook snapt...

Buiten regende en onweerde het.
Zusje was een beetje bang
en kwam er ook gezellig bij.
Na een praatje met papa over moeilijke dingen,
ging Lein weer.
Kind sprong op en wilde mee tot aan de deur.
Dat doet hij vaker
maar niet zo expliciet en gretig.
Bij de deur zei hij
de normaal zo zwijgzame autist
"ik vond het zo fijn dat je er weer was".
De deur ging open 
en ik zei 
dat na al dat onweer
de lucht nu toch ineens weer zo mooi blauw was.
"Dat komt door jou"
zei kind. 

Op de terugweg moest Lein huilen. 

Vandaar
dat een avondwandeling
pure noodzaak was.

Onderweg zag ik 
deze mooie regenboog

dubbel zelfs


en
 spiegelbeeld :)


en hij eindigde 
ongeveer
bijna
precies
om en nabij
exact
bij
Lein's huis 
(aka Villa Kakelbont)

Snel kijken
of die pot goud daar was!
Maar eerst moest ik nog bloemen plukken.
(goudsbloemen, toevallig)


Thuis gekomen
vond ik
pot koffie

pot suiker

pot thee

pot tig

pot plant


nog meer pot planten

pot takken

pot veren

pot spaar

pot grond

pot knopen

pot haaknaalden
(Lein is overgeorganiseerd
zoals je ziet)


pot wol

pot domme.

Wéér geen 
pot goud.

Dan maar verder met mijn gulden vlies.






Pure Gold
soundtrack
*klik*



Dag! 

Lein


2 opmerkingen:

  1. erg jammer van die ontbrekende pot goud, maar wat dacht je van een pot liefde van kind?

    Mooi geschreven Lein!

    Knuf en fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen