zaterdag 1 juni 2013

Over zoeken en draaiorgels.

zit al de hele week in mijn hoofd.
Het is mooi 
het is prachtig!
Maar niet het vrolijkste 
wat je kunt bedenken.

Blijkbaar sluit het perfect aan
bij de tob-modus
die deze week bezit van mij lijkt te nemen.
Vooral op onbewaakte ogenblikken
en 's nachts.
Het blokkeert ook zomaar ineens
de blogstukjes die nog in de pen
(of het toetsenbord...?) zaten 
en
staat altijd klaar om een hoofd vol
nog even wat ingewikkelder te maken.
De wirwar
van gedachten en stemmingen
knapt daar niet van op
kan ik je vertellen.
Mijn hoofd tolt
en ik ben het noorden even kwijt.
En de pool is ook al niet in zicht
(..dat ik je soms mis....)

De remedie
is altijd nogal een zoektocht...
Ik vind niet wat ik zoek
maar de pogingen zijn daar.
(rondje fietsen)

(onder bomen lopen)

(bloemen plukken)


(blaas en doe een wens)

(een ganzenfamilie)
(en ooievaars)


(mooie stofjes)

Maar het haalde niet veel uit,
of steeds maar even.

En toen
vanmorgen om 5 voor 10
stond er plots
een draaiorgel om de hoek te spelen.

In eerste instantie
verstuikten mijn hersenen zich
in het bedenken:
hoezo waarom wat nu toch weer zo vroeg op zaterdag?

Daarna
sprak ik mijzelf vermanend toe:
Lein, waaaaaaaarom moet je toch altijd eerst alles
overdenken
begrijpen
snappen?
Pfffffff
....
Ik besloot te glimlachen
:)
Jihoe!
Een draaiorgel om de hoek 
en wie weet een circus en 
zwierende mensen en lachen en dansen en zon en vrolijk en feest!

EN het speelde tenminste niet 

Beter 

Ik trok mijn Zwier-en-Zwaai-jurk aan


En toen 
brak de zon door 
en werd het hopelijk een mooie dag.



Liefs, Lein






Geen opmerkingen:

Een reactie posten